Aksepts årsmelding for 2016 er klar!

2016 ble et spennende år preget av nye samarbeidsformer på hivfeltet og en økende etterspørsel etter de fleste av våre tilbud. Last ned årsmeldingen her.

Vi skaper de gode møteplassene Aksepts årsmelding 2016

Vårt åpne miljø, vårt Gjestehus og våre kurs/seminarer er fortsatt viktige møteplasser for mennesker som lever med hiv. Mulighetene for å møte andre i samme situasjon over tid er noe av som oppleves som viktigst for de som kommer til oss. For mange er dette det første steget mot å ta kontroll over egen livssituasjon og helsetilstand.

Poliklinikkens samtale- og behandlingstilbud opplevde en 20% økning fra 2015. Det ble gjennomført 1850 samtaler hvor rådgivning, veiledning og oppfølgning står i fokus.

Nye og givende samarbeid

Vi legger bak oss et år hvor Aksept har tatt en betydelig rolle i arbeidet med å forebygge hiv og seksuelt overførbare infeksjoner blant migranter i Norge. I Kirkens Bymisjon er det igangsatt målrettet arbeid for å nå ut med informasjon og preventivt utstyr i risikoutsatte migrantmiljøer. I fem av landets byer er det også etablert et gratis og anonymt samtale- og testtilbud for hiv. Hos oss har antallet gjennomførte tester doblet seg siden 2015.

Aksept inngikk også et nytt samarbeid med HivNorge, Nye Pluss og Kirkens Bymisjon andre steder i Norge. Målet er sikre en god ivaretakelse av mennesker som lever med hiv. Vi er glad for at vi kan bidra inn med snart 30 års erfaring, slik at enda flere kan få tilgang på viktig kompetanse og kunnskap som kan bidra til økt livskvalitet.  Vi ser frem til å utvikle samarbeidet videre gjennom 2017.

Mer informasjon om våre tilbud kan du lese mer på våre hjemmesider. Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller e-post.

Denne artikkelen er kategorisert under Ukategorisert og merket , , . Bokmerk permanent lenke. Stengt for kommentarer og tilbakesporinger.
  • Aktivitetskalender

• tir 27 jun, 18:30

HAGEKONSERT: AKSEPT I 30 ÅR!

• ons 28 jun, 16:00

Det åpne miljøet på Aksept er STENGT!

• tor 29 jun, 16:00

MSM-kveld

Sosial samling på Aksept for hivpositive menn som har sex med menn. Middag kl 17.00